31 липня 2014
Юристи Чернігівського громадського комітету захисту прав людини безкоштовно надають повний спектр юридичної підтримки для внутрішньо переміщених осіб в Чернігівській області, а саме: юридичні консультації, допомогу в оформленні документів, представництво інтересів в суді.
Основні питання, по яким надається юридична допомога:
Контакти приймальні: м. Чернігів, вул. Гонча 57, 14000, телефон «гарячої лінії»: (0462) 612-532; 063-959-35-34.
Проект «Захист прав, зменшення ризиків та посилення гуманітарного реагування ВПО та постраждалим від конфлікту в Україні» реалізується Данською Радою у справах біженців / Данською Групою з розмінування у партнерстві з Чернігівським громадським комітетом захисту прав людини за фінансової підтримки Відділу надання допомоги при надзвичайних ситуаціях (OFDA) Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).
Міжвідомчого координаційного штабу з питань, пов’язаних із соціальним забезпеченням громадян України, які переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичної окупації:
1. переведення пенсії за місцем фактичного проживання (перебування);
2. первинне призначення пенсії;
3. перерахунок пенсії.
Куди звертатися: до органів Пенсійного фонду за місцем фактичного проживання(перебування).
Основні документи, які необхідно мати при собі:
а) паспорт;
б) посвідчення отримувача пенсії (за наявності);
в) довідку про присвоєння ідентифікаційного коду (за наявності).
Переведення допомоги за місцем фактичного проживання(перебування) або первинне призначення:
1. допомога при народженні (усиновленні) дитини;
2. допомога одиноким матерям;
3. допомога опікунам та піклувальникам;
4. допомога інвалідам з дитинства та дітям- інвалідам;
5. допомога малозабезпеченим сім’ям;
6. тимчасова допомога на дітей, батьки яких ухиляються від сплати аліментів;
7. супровід сімей з дітьми, які потребують допомоги;
8. функціонування прийомних сімей та будинків сімейного типу;
9. надання юридичної, психологічної та соціальної допомоги дітям – сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, опікунам, піклувальникам, прийомним батькам та батькам – вихователям.
Куди звертатися: до органу соціального захисту населення, служб у справах дітей, центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді за місцем фактичного проживання(перебування).
Основні документи, які необхідно мати при собі:
а) паспорт;
б) свідоцтво про народження дитини;
в) довідку про присвоєння ідентифікаційного коду(за наявності).
1. пошук підходящої роботи (постійної або тимчасової);
2. надання інформації та консультації у сфері зайнятості;
3. можливість участі у громадських оплачуваних роботах;
4. професійна підготовка, перепідготовка і підвищення кваліфікації;
5. отримання статусу безробітного.
Куди звертатися: до центру зайнятості за місцем фактичного проживання(перебування).
Основні документи, які необхідно мати при собі:
а) паспорт;
б) довідку про присвоєння ідентифікаційного коду(за наявності);
в) трудову книжку (за наявності);
г) документ про освіту (за наявності).
1. стаціонарний догляд (для громадян похилого віку, інвалідів І, ІІ групи, які за станом здоров’я мають потребу в сторонньому догляді, побутовому обслуговуванні, медичній допомозі);
2. догляд вдома (для громадян похилого віку, інвалідів, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги);
3. натуральна допомога (одяг, взуття, предмети першої потреби).
Куди звертатися: до територіального центру соціального обслуговування(надання соціальних послуг) або до органу соціального захисту населення за місцем фактичного проживання(перебування).
Основні документи, які необхідно мати при собі:
а) паспорт;
б) медичну довідку про потребу в постійній сторонній допомозі (за наявності).
З метою подальшого інформування громадян, які переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичної операції оновлено інфографіку "Шлях переселенця".
З 2018 року Міністерство у справах ветеранів, тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України тісно співпрацює з Громадською організацією «Донбас СОС». Одним з напрямків співробітництва є підтримка безкоштовної «гарячої лінії» 0-800-309-110, яка надає консультаційні послуги інформаційного та правового характеру щодо широкого кола питань стосовно реалізації та захисту прав, свобод та інтересів громадян, постраждалих від збройної агресії Російської Федерації та тимчасової окупації окремих територій держави, в тому числі внутрішньо переміщених осіб та цивільного населення, яке проживає на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей та Автономної Республіки Крим та міста Севастополя.
Зокрема, телефонні консультації надаються з питань соціального та пенсійного забезпечення, перетину лінії розмежування, доступу до освітніх, медичних та житлових програм, а також, програм працевлаштування тощо.