30 липня 2018
Протягом останніх 20-ти років ми спостерігали надшвидкий розвиток технологій, які за короткий час докорінно змінили наше життя. Поволі еволюціонують і неповороткі державні сервіси — вони поступово замінюють звичні всім черги, бюрократію на декілька кліків в комп’ютері чи смартфоні. У даній статті показано як ними користуватись аби уникати тих самих “черг”.
Як це працює?
Перш за все, для всіх електронних ресурсів необхідна реєстрація. І це не просто логін і пароль. Реєстрація на державних електронних ресурсах можлива декількома шляхами — за допомогою:
Що таке електронний цифровий підпис та як ним користуватися?
Електронний цифровий підпис (ЕЦП) — вид електронного підпису, отриманого в результаті криптографічного перетворення набору електронних даних та дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача.
Як отримати ЕЦП?
Фізична особа може звернутися до будь-якого акредитованого сервісу сертифікації ключів, що знаходяться в центрі обслуговування платників податків (“Податкова” або до банку (Приватбанку, Ощадбанку, інших банків).
Зверніть увагу, що електронний цифровий підпис робиться без територіальної прив’язки. Основна вимога до особи — мати реєстрацію в паспорті. Для отримання ЕЦП необхідно подати наступні документи:
Що таке BankID?
BankID — це сервіс онлайн верифікації клієнтів через українські банки. Дозволяє в режимі онлайн ідентифікувати клієнта на Інтернет-ресурсі при реєстрації або замовленні послуг/товару. Сервіс BankID дає можливість визначити і авторизувати користувача. Ідентифікувати користувача на сайті за допомогою даного сервісу можна через електронний банкінг, ЕЦП або мобільний додаток.
Як підключити BankID? Зайти на сайт BankID, вибрати банк обслуговування, укласти Договір-заяву Публічного договору (Правила та умови використання сервісу BankID), надати необхідні документи для створення BankID.
BankID має нижчий рівень довіри, ніж електронний цифровий підпис, та може застосовуватися не для всіх електронних послуг – лише найменш ризикових.
Які державні електронні сервіси доступні українцям?
Основні електронні сервіси
— отримати повторні документи про державну реєстрацію актів цивільного стану: свідоцтва про народження, шлюб, розірвання шлюбу, смерть, зміну імені, а також відповідні витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян;
— здійснити державну реєстрацію громадської організації зі статусом юридичної особи.
— отримання виписок з індивідуальними відомостями про застраховану особу;
— перегляд даних електронної пенсійної справи;
— направлення звернення з будь-якого питання та отримання відповіді, не відвідуючи Пенсійний фонд;
— надання запиту на попередню підготовку документів (довідок, виписок, інших документів);
— запис на прийом до посадових осіб з можливістю обранням теми, дати та часу відвідування органу Пенсійного фонду України.
Крім того, на сторінках веб-порталу є багато довідкової інформації, доступ до якої не потребує реєстрації. Ви можете дізнатися графіки прийому керівництва Пенсійного фонду, адреси територіальних управлінь Пенсійного фонду України в областях. Застраховані особи можуть отримати актуальні тексти законодавчих актів, переглянути наведені зразки бланків, заяв, інших документів, необхідних для призначення та перерахунку пенсій, отримання допомоги на поховання тощо.
5. Електронний кабінет платника податків (ЕКП). За допомогою цього сервісу можливо сформувати та надіслати до органів ДФС електронні документи, у тому числі податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платником окремих податків. Крім того, платники можуть через ЕКП зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Єдиному реєстрі акцизних накладних, скористатися сервісами систем електронного адміністрування ПДВ та реалізації пального.
6. Об’єднана електронна система охорони здоров’я «eHealth» — сукупність інформаційних сервісів в галузі охорони здоров’я.
Разом з тим, необхідно зазначити, що для отримання послуг системи БПД за наявності ЕЦП можливий «збір» документів не виходячи з дому, зробивши відповідні запити через дані електронні сервіси.
За отриманням консультації та захистом своїх прав звертайтесь до Ніжинського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги (м. Ніжин, вул. Богуна, 8 (3-й поверх) або за телефоном (04631) 7-16-15) або до відділу «Бахмацьке бюро правової допомоги»( м. Бахмач, вул. Соборності, 42, тел. 2-13-80) , а також за номером цілодобової телефонної лінії – 0 800 213 103.
Погоріла Я.В., начальник відділу «Бахмацьке БПД»
Звіт за І півріччя 2019 програма правова освіта
Звіт за ІІ півріччя 2019 програма правова освіта