back

Навчальні заклади мають перетворитися на новий освітній простір

25 квітня 2018

Реформа децентралізації показує наочний результат, зокрема і у сфері освіти. Сьогодні ми маємо декілька основних блоків завдань. Це розбудова мережі опорних шкіл, запровадження з 1 вересня в усіх школах Нової української школи з одночасною розбудовою Нового освітнього простору, а також розвиток інклюзивного навчання. Серед завдань також забезпечення шкіл новим обладнанням, автобусами, будівництво інфраструктури навколо опорних шкіл тощо. Про це зауважив сьогодні під час селекторної наради щодо реформування освіти в умовах децентралізації Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадій Зубко.

– На сьогодні в Україні створено 504 опорні школи, до яких доєднано 970 філій. За останні півтора роки ми створили 367 опорних шкіл. У цьому процесі є області-лідери: найбільше опорних шкіл у Кіровоградській (66), Львівській (44), Житомирській (36), Київській (34) та Чернігівській (30) областях, — зазначив Геннадій Зубко.

Віце-прем’єр-міністр підкреслив, що пріоритетним є питання створення опорних шкіл в ОТГ. Таких навчальних закладів в Україні вже 208, до них доєднано 390 філій. І Чернігівщина серед областей-лідерів – за цим показником займає другу позицію, маючи в ОТГ 19 опорних шкіл.

– Я звертаюся до керівництва громад і наголошую на вжитті конкретних кроків, аби впровадити мережу опорних шкіл. Адже це якість освіти дітей, які проживають у ваших громадах, — підкреслив Геннадій Зубко.

Із 115 проектів з розбудови Нового освітнього простору наразі в країні реалізовано 60. Це не просто яскравий дизайн, мурали на фасадах шкіл та розфарбовані стіни – це необхідна освітня екосистема, підкреслив Віце-прем’єр-Міністр. Нова українська школа з новим обладнанням, матеріалами, підходами, можливостями і методиками має створюватись в абсолютно новій інфраструктурі. З іншого боку, мають впроваджуватися нові Стандарти освіти, які повинні змінити менталітет дітей. Школа не повинна бути «дисциплінарним» простором, вона має бути простором розвитку та взаємодії. При цьому однаково якісно надавати освіту як в місті, так і в сільській місцевості.

Особливу увагу під час наради також приділили питанню інклюзивного навчання. Так, на сьогодні в опорних школах створено 514 класів з інклюзивним навчанням, де навчаються понад 2 тисячі учнів з особливими освітніми потребами. Наразі гостро стоїть питання створення інклюзивно-ресурсних центрів. Минулоріч їх було відкрито 112. Плани на 2018 рік – відповідно до потреб розпочати роботу близько 500 таких центрів.

Детально акценти стосовно реформування освітнього простору розставила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

Крім того, Геннадій Зубко зупинився на питаннях медреформи. Зокрема, мова йшла про пришвидшення подання до Міністерства охорони здоров’я опрацьованої мережі медзакладів та ресурсних відомостей, а також про активізацію підписання договорів з лікарями.

Участь у селекторній нараді взяли перший заступник голови Чернігівської ОДА Юлія Свириденко та заступник голови Сергій Сергієнко.

Довідково. У Чернігівській області діють 30 опорних шкіл та 16 їхніх філій, з яких в ОТГ – 19 та 12 відповідно. Триває робота щодо організації інклюзивного навчання. У школах такою формою охоплено 193 дитини. В області облаштовано 8 медіатек. Функціонують 5 інклюзивно-ресурсних центрів та обласний ресурсний центр з підтримки інклюзивної освіти. У цьогорічних планах – відкриття ще 11 інклюзивно-ресурсних центрів.

Департамент інформаційної діяльності та комунікацій
з громадськістю Чернігівської облдержадміністрації
з використанням матеріалів Кабінету Міністрів України